انجمن تخصصی ساران هاستینگ

نسخه‌ی کامل: نیسان ایکس تریل را بیشتر بشناسیم!!!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نیسان ایکس تریل یکی از محبوب‌ترین و باسابقه‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازار جهانی است که نسل آخر آن در بازار کشور ما نیز حضور دارد. نسل سوم نیسان ایکس تریل ابتدا در مدل 2016 به بازار کشور وارد شد، اما کمی بعد نسخه‌ فیس‌لیفت آن نیز که محصول سال 2017 شرکت سازنده است به بازار کشورمان راه یافت و توانست نظر خریداران ایرانی را بیش‌ از پیش به‌ سوی خود بکشاند.

[تصویر:  RANANE.jpg]

فضای داخلی ایکس تریل را شاید بتوان بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف این خودرو دانست. در مدل‌های 2018 غربیلک فرمان تغییر کرده و مانند محصولات نوین نیسان است. دیگر تغییر این مدل مربوط به اهرم دنده است که آن نیز ظاهری جدید دارد. کابین ایکس تریل را باید ترکیبی از سادگی با ارگونومی خوب دانست. در خصوص امکانات رفاهی هم گرچه ایکس تریل 2018 نسبت به مدل قبل از فیس‌لیفت خودرویی مجهزتر است ولی همچنان در مقابل رقبای کره‌ای خود کم میاورد و آن را فقط می‌توان بالاتر از تویوتا RAV4 و میتسوبیشی اوتلندر دانست. لیست تجهیزات نیسان ایکس تریل مواردی چون کروز کنترل، اتوهلد، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، سنسور باران، ترمز پارک برقی، چراغ‌های خودکار، تنظیم ارتفاع خودکار چراغ‌های جلو، چراغ شور، چراغ جلوی LED، نورپردازی داخلی، تودوزی چرمی، گرمکن فرمان، سیستم صوتی Bose با هشت اسپیکر، مانیتور 7 اینچی لمسی، نمایشگر 4.3 اینچی پشت آمپرها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه خودکار دوگانه، کول باکس، صندلی‌های جلوی برقی، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، صندوق برقی، سقف پانوراما و سانروف برقی را در برمی‌گیرد. ازنظر فضای داخلی هم ایکس تریل فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان خود می‌گذارد و از این نظر نمره قبولی را دریافت می‌کند.
طراحی این خودرو به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌تواند خریداران سورنتو یا سانتافه را به سمت خود جلب کند.

[تصویر:  DAKHELI.jpg]

با این حال طراحی کلی خودرو خوب بوده و تا سال‌ها می‌تواند تازگی خود را حفظ کند. به‌خصوص که نیسان در مدل 2018 تغییراتی را در چیدمان داخلی چراغ‌های جلو و عقب اعمال کرد که ظاهری مدرن‌تر را به ایکس تریل بخشیده‌اند. رینگ‌های 18 اینچی مدل 2018 هم جدید هستند و طراحی خیلی بهتری از رینگ‌های مدل قبل از فیس‌لیفت دارند.
نخستین نکته‌ای که در مورد ایکس تریل جلب‌توجه می‌کند سواری خوب این خودرو در مقایسه با دیگر همکلاسان است به این معنی که سواری کم تنشی را در مقایسه با سانتافه RAV4  ارائه می‌دهد. یکی دیگر از موارد مثبت گیربکس نیسان این است که در سراشیبی‌ها با سنگین کردن ضریب دنده اجازه‌ی سرعت گرفتن را به خودرو نمی‌دهد و به همین خاطر نیاز کم‌تری به استفاده از پدال ترمز وجود دارد. شتاب‌گیری اولیه ایکس تریل کمی کند بوده و اما با دور گرفتن وضعیت بهتر می‌شود. گرچه این خودرو ازنظر قدرت مقداری از هیوندای سانتافه ضعیف‌تر است ولی در شتاب‌گیری بهتر عمل می‌کند. هندلینگ و پایداری نیز در حد دیگر کراس‌اوورها بوده و نباید انتظار زیادی از آن داشت اما سیستم کنترل پایداری کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهد.
نیسان ایکس تریل ازنظر ایمنی خودرویی به‌روز و ایمن و توانسته 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو NCAP دریافت کند. تجهیزات ایمنی این خودرو شامل سیستم کنترل پایداری، سیستم چرخش چراغ‌های جلو، سیستم کنترل کشش، سنسور جلو و عقب، دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه، سیستم هشدار نقطه کور، رادار بین خطوط، رادار تصادف جلو و عقب، رادار تابلوخوان، سیستم تشخیص اشیا متحرک، 6 عدد ایربگ و پشت‌سری‌های فعال هستند.

[تصویر:  intro.jpg]

جمع‌بندی:
نیسان ایکس تریل 2018 امروز در بازار قیمتی در حدود یک میلیارد تومان دارد. چنین قیمتی برای یک خودروی کراس‌اوور گزاف به‌نظر می‌رسد و با آن می‌شود به خودروهای آلمانی دست‌دوم فکر کرد. ضمن اینکه گستردگی خدمات نیسان در کشور نیز به دیگر رقبایش نمی‌رسد. البته با توجه به مشترک بودن بخش فنی این خودرو با رنو کولیوس دسترسی به قطعات موتوری به نسبت راحت‌تر است.

منبع:
(2020/08/13، 09:22 AM)golnazamini نوشته است: [ -> ]نیسان ایکس تریل یکی از محبوب‌ترین و باسابقه‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازار جهانی است که نسل آخر آن در بازار کشور ما نیز حضور دارد. نسل سوم نیسان ایکس تریل ابتدا در مدل 2016 به بازار کشور وارد شد، اما کمی بعد نسخه‌ فیس‌لیفت آن نیز که محصول سال 2017 شرکت سازنده است به بازار کشورمان راه یافت و توانست نظر خریداران ایرانی را بیش‌ از پیش به‌ سوی خود بکشاند.

[تصویر:  RANANE.jpg]

فضای داخلی ایکس تریل را شاید بتوان بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف این خودرو دانست. در مدل‌های 2018 غربیلک فرمان تغییر کرده و مانند محصولات نوین نیسان است. دیگر تغییر این مدل مربوط به اهرم دنده است که آن نیز ظاهری جدید دارد. کابین ایکس تریل را باید ترکیبی از سادگی با ارگونومی خوب دانست. در خصوص امکانات رفاهی هم گرچه ایکس تریل 2018 نسبت به مدل قبل از فیس‌لیفت خودرویی مجهزتر است ولی همچنان در مقابل رقبای کره‌ای خود کم میاورد و آن را فقط می‌توان بالاتر از تویوتا RAV4 و میتسوبیشی اوتلندر دانست. لیست تجهیزات نیسان ایکس تریل مواردی چون کروز کنترل، اتوهلد، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، سنسور باران، ترمز پارک برقی، چراغ‌های خودکار، تنظیم ارتفاع خودکار چراغ‌های جلو، چراغ شور، چراغ جلوی LED، نورپردازی داخلی، تودوزی چرمی، گرمکن فرمان، سیستم صوتی Bose با هشت اسپیکر، مانیتور 7 اینچی لمسی، نمایشگر 4.3 اینچی پشت آمپرها، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه خودکار دوگانه، کول باکس، صندلی‌های جلوی برقی، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، صندوق برقی، سقف پانوراما و سانروف برقی را در برمی‌گیرد. ازنظر فضای داخلی هم ایکس تریل فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان خود می‌گذارد و از این نظر نمره قبولی را دریافت می‌کند.
طراحی این خودرو به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌تواند خریداران سورنتو یا سانتافه را به سمت خود جلب کند.

[تصویر:  DAKHELI.jpg]

با این حال طراحی کلی خودرو خوب بوده و تا سال‌ها می‌تواند تازگی خود را حفظ کند. به‌خصوص که نیسان در مدل 2018 تغییراتی را در چیدمان داخلی چراغ‌های جلو و عقب اعمال کرد که ظاهری مدرن‌تر را به ایکس تریل بخشیده‌اند. رینگ‌های 18 اینچی مدل 2018 هم جدید هستند و طراحی خیلی بهتری از رینگ‌های مدل قبل از فیس‌لیفت دارند.
نخستین نکته‌ای که در مورد ایکس تریل جلب‌توجه می‌کند سواری خوب این خودرو در مقایسه با دیگر همکلاسان است به این معنی که سواری کم تنشی را در مقایسه با سانتافه RAV4  ارائه می‌دهد. یکی دیگر از موارد مثبت گیربکس نیسان این است که در سراشیبی‌ها با سنگین کردن ضریب دنده اجازه‌ی سرعت گرفتن را به خودرو نمی‌دهد و به همین خاطر نیاز کم‌تری به استفاده از پدال ترمز وجود دارد. شتاب‌گیری اولیه ایکس تریل کمی کند بوده و اما با دور گرفتن وضعیت بهتر می‌شود. گرچه این خودرو ازنظر قدرت مقداری از هیوندای سانتافه ضعیف‌تر است ولی در شتاب‌گیری بهتر عمل می‌کند. هندلینگ و پایداری نیز در حد دیگر کراس‌اوورها بوده و نباید انتظار زیادی از آن داشت اما سیستم کنترل پایداری کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهد.
نیسان ایکس تریل ازنظر ایمنی خودرویی به‌روز و ایمن و توانسته 5 ستاره ایمنی از موسسه یورو NCAP دریافت کند. تجهیزات ایمنی این خودرو شامل سیستم کنترل پایداری، سیستم چرخش چراغ‌های جلو، سیستم کنترل کشش، سنسور جلو و عقب، دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه، سیستم هشدار نقطه کور، رادار بین خطوط، رادار تصادف جلو و عقب، رادار تابلوخوان، سیستم تشخیص اشیا متحرک، 6 عدد ایربگ و پشت‌سری‌های فعال هستند.

[تصویر:  intro.jpg]

جمع‌بندی:
نیسان ایکس تریل 2018 امروز در بازار قیمتی در حدود یک میلیارد تومان دارد. چنین قیمتی برای یک خودروی کراس‌اوور گزاف به‌نظر می‌رسد و با آن می‌شود به خودروهای آلمانی دست‌دوم فکر کرد. ضمن اینکه گستردگی خدمات نیسان در کشور نیز به دیگر رقبایش نمی‌رسد. البته با توجه به مشترک بودن بخش فنی این خودرو با رنو کولیوس دسترسی به قطعات موتوری به نسبت راحت‌تر است.


سلام به نظر شما خودروهای 206 و سراتو و یا خودرو های چینی برای استفاده داخل ایران بهتر نیستن ؟
بالاخره شرکت مدیران خودرو و شرکت سایپا و ایران خودرو نمایندگی هاشون هست و راحتتره تا اینکه خودرو ی خارجی داشته باشه ادم