امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دیجیتال مارکتینگ چیست و انواع بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ
#1
دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) به استفاده از رسانه‏ های جدید دردنیای تجارت اطلاق میشود که این بازاریابی دیجیتال بسیار به اینترنت وابسته می باشد و نام دیجیتال مارکتینگ را به خود گرفته است. 

در واقع می توان گفت به تمام فعالیتهایی که به منظور تبلیغ محصول، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت صورت میگیرد دیجیتال مارکتینگ گفته می شود.

 اگر بخواهیم دیجیتال مارکتینگ را با بازاریابی سنتی مقایسه کنیم، در واقع برخلاف بازاریابی سنتی، در دیجیتال مارکتینگ مشتریان بیشترین اهمیت را دارند به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی سعی در تحلیل رفتار مشتری می کنند تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت نمایند.

استفاده بهینه از تمام این ابزارها در دنیای دیجیتال، می تواند سینرژی مناسبی را جهت گسترش یک کسب و کار در اینترنت ایجاد نماید. به عبارت دیگر، دیجیتال مارکتینگ به استفاده مناسب از ابزارهای دیجیتالی جهت ایجاد معماری و ساختار حرفه ای در بستر اینترنت و گسترش آنها از طریق هدف گذاری و تعیین استراتژی مناسب در این زمینه اطلاق می شود. برخی از مواردی که به بازاریابی اینترنتی مرتبط هستند عبارتند از :


بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای : بازاریابی درونگرا و روش های مختلف مرتبط با آن، بر این اساس بنا شده اند که به جای اینکه فروشنده به دنبال مشتری باشد، مشتری به فروشنده مراجعه نماید و از طریق روش های مختلف مانند سئو، بازاریابی محتوا و... وب سایت شما بتواند مخاطب هدف را به سمت خود جذب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی درونگرا، مقاله بازاریابی درونگرا چیست را مطالعه نمایید.

بازاریابی چریکی : استفاده از روش های خلاقانه جهت معرفی محصول به مشتری، به گونه ای که توجه او را جلب کند و باعث شود که مشتریان در مورد برند شما صحبت کنند را بازاریابی چریکی می گویند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله بازاریابی چریکی چیست را مطالعه نمایید.

بازاریابی ویروسی :

 با گسترش شبکه های اجتماعی و استفاده مردم از آنها و افزایش اهمیت رسانه های اجتماعی، تبلیغات به صورت دهان به دهان و به اشتراک گذاشتن رسانه های اجتماعی توسط افراد، اهمیت بالایی پیدا کرده است.

 استفاده از بازاریابی ویروسی و تولید رسانه های اجتماعی به گونه ای که باعث شود افراد مختلف جامعه بیشتر در مورد آن صحبت کنند و رسانه های اجتماعی شما را به اشتراک بگذارند در حال گسترش است و جز روش های بازاریابی اینترنتی محسوب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله بازاریابی ویروسی چیست را مطالعه نمایید.

بازاریابی ایمیلی: استفاده از ابزار ایمیل، جهت اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبین از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین جهت ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی و تکنیکهای مختلف با این زمینه مانند ایجاد صفحه فرود می توانند به شما در طراحی و پیاده سازی یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی بکنند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا : بازاریابی محتوا و بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز از اجزای مهم دیجیتال مارکتینگ هستند.

منبع: دیجیتال مارکتینگ چیست
پاسخ
#2
چرا برای یک کسب و کار مهم است، چه وقت و چرا سراغ بازاریابی ایمیلی بروند، چه کسانی را هدف Email Marketing خود قرار دهند، چگونه یک کمپین بازاریابی ایمیلی راه بیندازند و از همه مهمتر، با ابزارهای روز ایمیل مارکتینگ دنیا به منظور اتوماسیون ایمیل و تحلیل نتایج کمپین‌ها آشنا خواهید شد.
برای مطالعه بیشتر در زمینه ایمیل مارکتینگ به سایت ذهن مراجعه کنید.
پاسخ
#3
اینفلوئنسر مارکتینگ زمان می‌برد و باید شفاف و صادقانه باشد. اینفلوئنسر درباره خوبی و بدی کالاهایتان صحبت خواهد کرد. اما آنها این کار را به روشی انجام می‌دهند که بسیار قابل‌اعتمادتر و مفیدتر از هر تبلیغی باشد.

زمانی‌که کار به‌درستی انجام شد، اینفلوئنسر مارکتینگ تقویت‌کننده خواهد بود: این نوع بازاریابی توانایی دسترسی، اعتبار و هنر فروشندگی جامعه اینفلوئنسرها را به‌کار می‌گیرد تا از کالای شما در برابر مشتری حمایت کند و نتیجه آن آگاهی، بهبود ادراک و اقدام به خريد توسط مشتری خواهد بود.
پاسخ
#4
بازاریابی پیامکی یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که به مشاغل اجازه می دهد ارتباطات دیجیتالی را مستقیماً به مصرف کننده ارسال کنند. SMS مخفف "سرویس پیام کوتاه" است و می تواند به هر دستگاه تلفن همراه ارسال شود، چه تلفن همراه هوشمند باشد یا نباشد. لازمه بازاریابی پیامکی ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی و اطلاع رسانی است که با خرید پنل اس ام اس محقق می شود. پنل اس ام اس، نرم افزاری تحت وب است که امکان ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی و خدماتی به لیست شماره مخاطبانتان می دهد. قابلیت کلیدی پنل پیامکی زمانبندی ارسال و مدیریت آن می باشد. همچنین پنل ارسال اس ام اس امکان برقراری رابطه دو طرفه را می دهد یعنی علاوه بر ارسال پیامک قابلیت دریافت نیز دارا می باشد و اینگونه تعامل شکل گرفته با مخاطبان باعث تسریع در رسیدن به اهداف می شود.
پاسخ
#5
If you are curious about heights of celebrities, here's a database on celebrity heights for you to find all the information you need.
پاسخ
#6
با پشتکار بسیار زیاد تلاش کرده ایم تا بحت دیجیتال مارکتینگ، لزوم داشتن وب سایت و برندینگ را به زعم و سهم خود در کشور جا بیندازیم و لزوم این نوع از تبلیغات را به کسب و کارهای کوچک و سازمان های بزرگ گوشزد کنیم.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سئو سایت چیست nawzad 0 212 2021/03/04، 11:26 AM
آخرین ارسال: nawzad
  مزایای تبلیغات اینترنتی و خدمات بازاریابی mose 4 503 2021/02/14، 06:20 AM
آخرین ارسال: yucca
  تعریف سئو، انواع آن و کاربرد سئو وب سایت emilyfarahi 2 283 2021/01/28، 05:11 AM
آخرین ارسال: yucca
  از برند استفاده کنیم یا بازاریابی؟ sepidarsms 0 191 2021/01/12، 09:50 PM
آخرین ارسال: sepidarsms
  ویژگی های یک سایت خوب و سئو فرندلی چیست؟ raya1300 3 440 2020/12/05، 06:04 AM
آخرین ارسال: mohammadasadi1

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان