امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا خدمات سئو سایت در تمامی کسب و کارها طرفدار دارد؟
#1
شاید شما هم مانند هزاران کسب و کار تنها به دلیل مزایای دیجیتالی به سراغ بهینه سازی سایت رفته اید که بی‌راه هم نرفته‌اید؛ زیرا بی‌تردید، سئو قابلیت جستجوپذیری و در دسترس بودن سایت شما را بهبود می‌بخشد اما سئو خواص دیگری هم دارد. برخی صاحبان کسب و کارها به غلط تصور می‌کنند سئو حرفه ای، ویژه صنایع بزرگ است؛ اما حقیقت آن است که سئو به سایز شرکت ارتباطی ندارد، بلکه به شدت تحت تاثیر انگیزه های پیشرفت، استراتژی و بازاریابی اصولی شماست.
1.    جستجوی ارگانیک، اصلی ترین منبع ترافیک سایت شماست: جستجوی ارگانیک سایت، بخش بزرگی از عملکرد وب‌سایت‌ها  را به خود اختصاص می‌دهد و از مزیت های رقابتی مهم در برابر دیگر کسب و کارها به شمار می‌رود. و در نهایت، به بالا بردن نرخ تبدیل (conversion) یا مشارکت کاربران منجر می‌شود. همان‌طور که بازاریابان می‌دانند، گوگل بخش بسیار بزرگ و قابل‌توجهی از بازار جستجو، یعنی ۷۵ درصد جستجوها را در برابر رقبا، یعنی yahoo، Bing، Baidu و... در اختیار دارد. این عدد به این معنی است که اکثر کاربران در سراسر دنیا حداقل روزی یک بار برای جستجوی اطلاعات به گوگل مراجعه می‌کنند، چون گوگل علاوه بر بهترین موتور جستجوگر در دنیا، محبوب ترین سرویس ارائه دهنده ایمیل نیز است. با این اوصاف پر واضح است که سئو حرفه ای و سایتی بی نقص، شما را به یکی از منابع قابل اعتماد و محبوب گوگل تبدیل خواهد کرد و به معنی دستیابی به مشتریان بیشتر و گسترش برند است.
2.   سئو موجب ایجاد اطمینان و credinility می‌شود: هدف نهایی سئو و بهینه سازی سایت، ایجاد سایتی با دامنه قوی، طراحی زیبا و بدون نقص است که تجربه کاربری فوق العاده ای پدید آورد و از طریق جستجو به راحتی قابل دستیابی باشد. موتورهای جستجوگر از جمله گوگل معیارهای متعددی برای امتیازدهی به دامنه قوی سایت دارند، از جمله : بک لینک‌های باکیفیت؛ روش‌های machine learning، بهینه سازی صفحات داخلی سایت و محتوا. از یاد مبرید که ساخت برندی قابل‌اعتماد، به تلاش، صبوری و تعهد و تضمین کیفیت نیاز دارد. مشتری‌ها اصولا بی‌دلیل به یک محصول اعتماد نمی‌کنند. بنابراین خدمات سئو حرفه ای را در کنار ارتقای کیفیت محصول، به صورت موازی پیش ببرید.
3.   سئو خوب به معنی تجربه کاربری بهتر است: اگر بخواهیم روراست باشیم، باید اعتراف کنیم که رشد ارگانیک، آرزوی تمامی کسب و کارهاست؛ اما شرکت‌های مطرح مانند آمازون، از همان ابتدا رشد ارگانیک نداشته‌اند، بلکه با اهمیت دادن به تجربه کاربری، جایگاه کنونی را به دست آورده‌اند. گوگل نیز به مرور زمان معیارهای تجربه کاربری مطلوب را از طریق فیدبک‌های کاربران، تشخیص داده است و آن را از مهم‌ترین عوامل امتیازدهی به سایت ها قرار داده است. برای مثال کافی است که به صفحات نتایج جستجو گوگل (SERP) هنگام تایپ یک عبارت، نگاهی بیندازید. گوگل در همان صفحه پاسخ مطلوب کاربر را به او می‌دهد و کاربر با خواندن SERP بهترین لینک را انتخاب می‌کند و وارد سایت می‌شود. درواقع هدف اصلی گوگل از اصرار بر بهینه سازی سایت آن است که کاربران با کمترین کلیک، به آنچه می‌خواهند، دست یابند. 


برای مطالعه مقالات آموزشی منتشر شده توسط سئو 24 و وب24 به صفحه آموزش سئو مراجعه نمایید.


خدمات سئو و بهینه سازی سایت حرفه ای به معنی برخوردار بودن از تجربه کاربری مثبت و کمک رساندن به برند است.


4.   سئوی Local به معنی افزایش مشارکت، ترافیک و نرخ تبدیل است: به دلیل افزایش و رشد ترافیک استفاده از تلفن همراه، جستجوی محلی تا حد زیادی موفقیت شرکت های کوچک و متوسط را تعیین می‌کند. سئو محلی بهینه سازی سایت برای محدوده ای خاص مثل شهر، کشور، شهرستان و منطقه است، به طوری که ساکنان محلی بتوانند دسترسی راحت‌تری به شما داشته باشند. بدین ترتیب کاربران به شما بیشتر اعتماد می‌کننده و شما را یک گام به معامله نزدیک‌تر می‌سازند.
متخصصان حرفه ای سئو، این کار را با بهینه کردن محتوای سایت برای مخاطب محلی، استفاده از تصاویر آشنا و نقل قول‌های رایج آن بخش، انجام می‌دهند. راه اندازی شبکه‌های اجتماعی و گنجاندن محتوای مرتبط، یکی از این اقدامات است. همچنین توجه به نظرات کاربران در گوگل و در دیگر سایت‌ها مانند Yelp، Home Advisor تاثیر زیادی دارد.
5.   سئو در چرخه خرید تاثیر دارد: بی‌تردید از مهم‌ترین مزایای اینترنت از دیدگاه مشتریان، امکان تحقیق و بررسی است. بنابراین استفاده هوشمندانه صاحبان کسب و کارها از ارائه پیشنهادات خوب و وسوسه‌کننده و مطمئن، به برنده شدن شما دامن می‌زند. قرار دادن علامت تجاری برند در مکان‌های مرتبط، از این دست اقدامات است. این نوع تبلیغات اثربخشی خود را بیش از همه در سئو محلی نشان می‌دهد.
6.   روش های سئو همیشه به‌روز می‌شود: یکی از مهم‌ترین تکنیک های سئو این است که ثابت نیست و همواره از معیارهای مختلفی تاثیر می‌پذیرد؛ بنابراین صاحبان سایت‌ها و کسب و کارها باید اقدامات سئو سایت را همواره ارزیابی کنند. از خاطر مبرید حالا که دنیای جستجو در اختیار گوگل قرار دارد، قواعد بازی را به صورت مستمر تغییر می‌دهد؛ بنابراین نظارت مستمر برای رقابت موثر را فراموش نکنید. تغییرات عمده در الگوریتم های بازدید از سایت و فروش را همیشه بررسی کنید. همه می‌دانیم که گوگل سالانه الگوریتم های خود را تغییر می‌دهد و در صورت غفلت از این موضوع، به زودی رتبه خوبتان در گوگل را از دست می‌دهید.
7.   داشتن درک صحیح از سئو، به معنی درک صحیح محیط وب است: محیط جهانی وب همواره در حال تغییر است و قرار داشتن در صدر آن، چالشی بزرگ محسوب می‌شود. حفظ رتبه خوب سئو با درک محیط جهانی وب، همبستگی دارد؛ بدین صورت که با آگاه بودن از تاکتیک‌های شرکت‌های تجاری و رقبای محلی،  می‌توانید خدمات seo را به‌روز و بهینه‌تر اجرا کنید.
8.   سئو نسبتا ارزان است: هیچ‌کس منکر هزینه‌های سئو برای بهبود طراحی سایت، تولید محتوا و بهبود تجربه کاربری نیست؛ اما خدمات سئو به نسبت بازده کوتاه‌مدت و بلندمدت، به‌صرفه است. سئو هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است و مانند اغلب پدیده‌های موجود در عالم، هرچه به آن توجه بیشتری کنید، پیشرفت بیشتری خواهد کرد.
9.   سئو حرفه ای یک استراتژی بلندمدت است: سئو و بهینه سازی سایت در همان سال اول تاثیرات مثبتی خواهد داشت که تا سال‌ها پایدار می‌ماند؛ اما با پیشرفت و رشد بازار، باید تغییرات بازار را از نزدیک دنبال کنید. هرچه زمان و دقت بیشتری صرف سئو سایت شود، وضعیت کسب و کار شما در بازار بهتر خواهد بود.
10.  سئو قابل‌ اندازه‌گیری است: اندازه‌گیری خدمات seo با استفاده از ابزارهای مختلفی که استفاده از اغلب آن‌ها رایگان است، مانند گوگل وبمستر تولز، انجام‌شدنی است؛ اما آنچه شما را به مراجعه به متخصص سئو نیازمند می‌کند، پیدا کردن همبستگی است. هیچ ابزاری نمی‌تواند با قطعیت به شما اعلام کند که کلمات کلیدی در افزایش نرخ کلیک سایت نقش بیشتری داشته اند یا اصلاح تجربه کاربری. تحلیل هایی که ابزارهای سئو در اختیار شما قرار می‌دهند، ارزشمند خواهند بود، در صورتی که ارتباط عوامل مختلف را با همدیگر کشف کنید.
معمولا صاحبان کسب و کارها و مدیران سایت‌ها دوست دارند بدانند کجا قرار گرفته‌اند، چگونه به اینجا رسیده‌اند و با در پیش گرفتن چه رویکردی به جایگاه بهتری دست پیدا خواهند کرد؛ اما هیچ راهی جز تجربه و کمک گرفتن از مشاوران وجود ندارد.
11.   سئو فرصت‌های جدید ایجاد می‌کند: سئو حرفه ای سایت نه تنها موجب کشف و ارتقای کسب و کار می‌شود، بلکه فرصت های ویژه‌ای برای درخشش برند فراهم می‌کند. هرچه نام تجاری شما بهتر تبلیغ و شناسانده شود، فرصت های بیشتری برای رشد خواهید داشت. اجرای حرفه ای سئو سایت، شما را متوجه این قابلیت خواهد کرد.
12.  اگر در صفحه اول نتایج جستجو گوگل نیستید، باخته‌اید: این موضوع یک راز یا واقعیتی نیست که گوگل از شما پنهان کرده باشد. مطالعه‌ای که اخیرا انجام گرفته است، نشان می‌دهد معمولا سه نتیجه اول صفحه جستجو گوگل، نزدیک به ۴۰ درصد نرخ کلیک را به خود اختصاص می‌دهند و نزدیک به ۳۰ درصد از لینک های صفحه اول و دوم گوگل هیچ کلیکی دریافت نمی‌کنند. بنابراین فراموش نکنید که اگر در نتایج صفحه اول گوگل نیستید، یعنی دیده نمی‌شوید و باید به دنبال راه‌حل بگردید.

استراتژی سئو چیست؟
استراتژی سئو مجموعه روش‌هایی است که به صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت برای بهینه سازی سایت برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. خدمات seo امری ثابت نیست و نیاز به بازنگری در طول زمان دارد؛ زیرا برخی تکنیک‌ها به مرور از اهمیت ساقط می‌شوند و دیگر تاثیری ندارند. بنابراین استراتژی سئو را باید به دلایل زیر مورد بازنگری قرار دهید:
1.   روش های از اعتبار ساقط شده بازاریابی محتوا را کنار بگذارید: اگر از روش‌هایی مانند گنجاندن کلمات کلیدی به صورت متراکم در بهینه سازی سایت استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید گوگل از روش RankBrain برای درک محتوای صفحات استفاده می‌کند و گنجاندن اغراق‌شده کلمات کلیدی، موجب پنالتی شدن سایت شما می‌شود. در این حالت باید تلاش در زمینه سئو را متوقف کنید و به سراغ الگوریتم پاندا بروید تا محتوای خود را از حالت اسپم خارج کنید.
2.   اقدامات قدیمی بر روی متا تگ های عنوان : گنجاندن کلمات کلیدی در تگ های عنوان، دیگر کلید موفقیت نیست و تا حدی اثر منفی نیز می‌گذارد. مطالعاتی انجام شده که نشان می‌دهد صفحات به خاطر کلمات‌کلیدی موجود در محتوا ایندکس می‌شوند و به به خاطر استفاده از کلمات کلیدی در عنوان. به جای نگرانی درباره جایگاه کلمات کلیدی در عنوان، به نوشتن اسنیپت (Rich Snippet) موثری فکر کنید که کاربران را به کلیک بر روی لینک سایت شما ترغیب می‌کند.
3.   خرید بک لینک برای افزایش رتبه سایت : بی تردید لینک های خارجی تاثیر شگرفی بر بالا رفتن نرخ کلیک و بازدید سایت دارند؛ اما بارها گفته شده است که خرید بک لینک از روش‌های سئو کلاه سیاه است. جالب است بدانید که اغلب سئوکارانی که این روش را پیشنهاد می‌دهند، از انجام آن بر سایت های شخصی خود، اجتناب می‌ورزند. ما منکر تاثیر انکرتکست در متن و لینک به مقاله در سایت های پربازدید نمی‌شویم؛ اما از الگوریتم پنگوئن نیز اگاهیم. این الگوریتم به طور انحصاری لینک بیلدینگ‌های غیرطبیعی را بررسی کرده و سایت های متخلف را جریمه می‌کند. بهتر است سعی کنید لینک‌های مرتبط به دست بیاورید و لینک بیلدینگ را طوری انجام دهید که طبیعی جلوه کند.
4.   رپورتاژهای بی‌اثر در مطبوعات : انتشار رپورتاژ در مطبوعات مانند خبرگزاری‌ها از روش های پرکاربرد در سئو سایت بود؛ اما طولی نکشید که گوگل این لینک ها را از اهمیت ساقط کرد و بسیاری از شرکت هایی که کار  PR انجام می دادند، لینک‌های رپورتاژ خود را nofollow کردند تا اثرات مخرب آن بر سئو سایتشان را از بین ببرند. از یاد مبرید زمانی که تصمیم به انتشار رپورتاژ می‌گیرید، باید واقعا بهانه مهمی داشته باشید، مثل یک پیشرفت افتخارآمیز. اگر کسب و کار شما کار ارزشمندی انجام نداده است، با خودتان روراست باشید و به سراغ رپورتاژ نروید. برای سفارش رپورتاژ آگهی به وب24 و آگاهی از قیمت رپورتاژ آگهی کلیک کنید.
5.   استفاده از روش‌های اتوماتیک : تولید محتوای مکانیکی و نوشتن متا دیسکریپشن‌ها هیچ امتیاز مثبتی در سئو سایت ندارد. اگر از این روش استفاده می‌کنید، به زودی اسپم خواهید شد. بنابراین برنامه‌های طبیعی تولید زبان (NLG) را که برای تولید محتوا در مقیاس بزرگ استفاده می‌شد و بر اساس ورودی داده‌ها، محتوا را تولید می‌کرد، کنار بگذارید و محتوای باکیفیت تولید کنید. هیچ رباتی نمی‌تواند با محتوای خوبی که یک انسان نوشته است، رقابت کند.
6.   نادیده گرفتن استفاده از موبایل : بیش از ۶۰ درصد جستجوهای روزانه، از طریق تلفن های همراه انجام می‌شود. به همین دلیل سایت شما باید رسپانسیو باشد تا طراحی سایتتان در صفحه‌های نمایش کوچک‌تر به هم نریزد. عدم نمایش تبلیغات پاپ آپ و ایجاد تجربه  کاربری مطلوب، از دیگر مواردی است که گوگل در رابطه با کاربرانی که از طریق موبایل وارد سایت می‌شوند، در نظر می‌گیرد.
7.   تولید محتوای کوتاه : در اغلب موارد تولید محتوای کوتاه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه برای هر موضوع رقابت‌آمیزی، اتلاف وقت است و به جریمه شدن سایت، منجر خواهد شد. بهتر است محتوای طولانی تر با تعداد معقول کلمات کلیدی بنویسید.
8.   استفاده از پست مهمان برای لینک بیلدینگ : علی‌رغم اعلام رسمی گوگل مبنی بر عدم انتشار پست مهمان، هنوز افراد زیادی از این روش استفاده می‌کنند. فروش پست های وبلاگ ها و سایت های پربازدید مشکلی بود که گریبان Forbes، یکی از مهم‌ترین نشریات را گرفت و آن را ناچار به nofollow کردن لینک های خارجی کرد. اگر همچنان مایل به استفاده از پست مهمان هستید، حتما در سایت های مرتبط با حوزه اصلی کار خود این کار را انجام دهید و در سایت‌های بی‌کیفیت، مطلب منتشر نکنید.
9.   بیش از حد در نظر گرفتن قدرت تاثیر عبارات جذاب و عجیب غریب برای افزایش ترافیک: برخی متخصصان بازاریابی به اشتباه گمان می‌کنند سر هم بندی کردن چند کلمه غریب و دور از ذهن، آشنایی‌زدایی دارد و باعث جلب توجه کاربران می‌شود. به شما اطمینان می‌دهیم این تکنیک همیشه کاربرد ندارد و ممکن است ترافیک را به سمت سایتتان هدایت کند، اما در درازمدت تاثیر نخواهد داشت. کاربران بیش از خلاقیت، به دنبال رفع نیاز اطلاعاتی خود می گردند؛ بنابراین شانس خود را محدود نکنید. استراتژی استفاده از کلمات کلیدی را به درستی تدوین کنید و در توضیحات متا و ریچ اسنیپت، همان چیزی را بنویسید که ارائه می‌دهید.

 پنج ویژگی برای تدوین استراتژی سئو حرفه ای
1- داشتن نقشه ذهنی (Mind map) که به معنی بصری کردن و به صورت اینفوگرافی رسم کردن استراتژی است. مزیت استفاده از نقشه ذهنی، اشراف داشتن بر تمام لایه‌ها و رفع خطاهایی است که در حین تدوین از چشم شما دور مانده است. از ابزارهایی مانند Mind Meister برای ترسیم این نقشه ذهنی، کمک بگیرید.
2- شفاف بودن وظایف: استراتژی خوب بهینه سازی سایت، بدین معنی است که افراد تیم، وظایف خود را می‌دانند و طبق برنامه به آن عمل می‌کنند. استفاده از برنامه هایی مانند Trello، Jira، Workzone و... برای نظم‌دهی بیشتر به برنامه است. یک استراتژی خوب در صورت نیاز تغییر می‌کند، بنابراین فراموش نکنید که اقدامات هر فرد را منصفانه ارزیابی کنید.
3- درک صحیح از نحوه عملکرد کسب و کارتان برای موفقیت حیاتی است. باید توانایی تشریح موقعیت خود، سئو سایت و عملکرد رقبایتان را داشته باشید. مثلا می‌توانید IP رقبای خود را مسدود کنید تا روی تبلیغات شما کلیک نکنند. در نهایت شما نیاز دارید بدانید بابت چه محصولی مشتری جذب می‌کنید و آیا این مقدار فروش برای شما به‌صرفه است یا نه. یکی از مخرب‌ترین موارد در تدوین استراتژی سئو «سردرگمی» صاحبان کسب و کار است. بهتر است ابتدا ببینید دوست دارید تنها نرخ کلیک و ترافیک را افزایش بدهید یا دوست دارید رتبه شما در گوگل بالا برود؟ آیا آمادگی کافی برای کار کردن بر روی محتوا را ندارید؟ پاسخ به این دست سوالات، شما را بهتر راهنمایی می‌کند.
4- شناخت مخاطب، بسیار مهم‌تر از تحقیق کلمات کلیدی است. برخی به غلط تصور می‌کنند همین که کلمات کلیدی جستجو شده توسط مخاطب را استخراج کنند، فرآیند شناخت مخاطب را به پایان رسانده‌اند؛ اما چنین نیست. شناخت مخاطب به معنی آن است که جنسیت، نیازمندی، سطح دانش، طبقه اجتماعی، درآمد و تفریحات مخاطبان خود را بشناسید. شاید جمعیت اشتباهی را هدف خود قرار داده‌اید و باید عده دیگری با ویژگی‌های متفاوت‌تری را مورد خطاب قرار دهید.
5- هدف‌ریزی دقیق به معنی تعیین اولویت‌هاست. استراتژی های خوب، معمولا بر روی اهدافی سرمایه گذاری می‌کنند که آینده و رشد شرکت را تضمین می‌کنند. یکی از راه‌های موثر، تعیین KPI است. مثلا به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ پس از تدوین استراتژی سئو و بهینه سازی سایت، تصمیم می‌گیرید ۱۰۰۰ سفارش ثبت شده در طول دو ماه داشته باشید. عملکردتان در پایان زمان تعیین‌شده، میزان موفق بودن استراتژی سئو را مشخص خواهد کرد.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  گوگل دیسکاوری چیست؟ موضوعی جدید در بهینه سازی سایت در سال 2019 dmman2019 0 14 2019/08/15، 06:45 AM
آخرین ارسال: dmman2019
  سئو سایت خود را به متخصص آن بسپارید megaa 2 113 2019/08/14، 11:04 AM
آخرین ارسال: istadoor
  سئو کردن سایت mjganlimoo 2 908 2019/08/14، 11:03 AM
آخرین ارسال: istadoor
  سئو یا بهینه سازی وب سایت چیست؟ abolfazlm 1 41 2019/08/14، 11:03 AM
آخرین ارسال: istadoor
  خدمات سئو سایت tolofilm 1 214 2019/08/14، 11:01 AM
آخرین ارسال: istadoor

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان